Linkedin-03arrow forwardGroup 68 Copy 13Group 68 Copy 13ListPage 1Facebook-04fbPage 1Group 125Group 3Group 3Page 1Group 68 Copy 12Group 126Loupe CopyPage 1Group 68 Copy 6Group 68 Copy 6twitterListGroup 2Arkivvalide_symbol_whiteGroup
Plakat B2 B

To B og not 2B ...

Merkevarebygging framstår som magi når det virker og som idioti når det feiler. Men er det tilfeldig at noen lykkes bedre med brandingen enn andre? Niks. Merkevarebygging er et fag. Det kan læres. Validé Haugesundregionen gir deg kurset denne våren.

Validé Haugesundregionen tilbyr nå et nyttig og inspirerende kurs i merkevarebygging for selskaper som har kunder i bedriftsmarkedet (B2B). Fem kursdager fra februar til juni. Trolig det nyttigste og mest inspirerende du kan delta på dette året.

Kurset gir grundig innføring i hvordan bygge en troverdig merkevare, og bruker en virkelighetsnær metodikk. Det betyr at du sitter igjen med praktiske verktøy, nyttig kunnskap og resultat fra arbeidsoppgaver hvor du har jobbet med din egne strategi.

Investerer du i en god merkevarestrategi kan du oppnå økt forhandlingsmakt og bedre lønnsomhet. Enda viktigere er dette dersom du er nykommer i markedet med ny teknologi. I tillegg bør du fra dag én ha med deg bærekraft i forretningsstrategien din dersom du skal nå gjennom hos investorer og i finansmiljøer.

Kurset er spesielt rettet mot de som opererer i en teknologiintensiv bransje, som rigger seg for større vekst, nasjonalt eller internasjonalt.

Litt fra innholdet:
Hvorfor en merkevareplattform? Planlegging med basis i merkevarekjeden. Forskjeller B2C – B2B. Bærekraft: Fra planlagt foreldelse til sirkulærøkonomi. ESG-perspektivet fra investormiljø og finans. Posisjonering – reposisjonering. Marketing mix – Markedskommunikasjon, relasjonsbygging, investor relations, Content marketing, B2B sosiale medium. Intern merkevarebygging, kultur og verktøy.

• HVA: Fem moduler med start i februar 2023 og med siste økt i juni 2023. Programmet resulterer i «brand stamp» og merkevarestrategi i egen bedrift. Deltakerne vil få oppfølging og oppgaver mellom samlingene.
HVOR: Nordsjø kontorpark, Kvaløygata, Haugesund
• FOR HVEM: Kurset er spesielt rettet mot selskap som opererer i en teknologiintensiv bransje, og som rigger seg for vekst. Søknaden er åpen for alle, og med fordeler for inkubatorbedrifter og bedrifter tilknyttet næringshager.
HVORDAN: Fem kursdager (17.2., 16.3., 20.4., 25.5. og 15.6.) Pris: kr 18 000,- (Innovasjonsstøtte til bedrifter som har avtale med inkubator eller næringshage).
PÅMELDING og informasjon: aase@validehaugesund.no eller rikke@validehaugesund.no

Fagansvarlige foredragsholdere:
Morten William Knudsen og Geir Knutsen. Begge er høyskolelektorer ved BI’s institutt for markedsføring. Gjesteforelesere ved hver modul.

Kurset støttes av: